Náš člověk v New Yorku: Podivná strategie Applu | E15.cz

Náš člověk v New Yorku: Podivná strategie Applu

Náš člověk v New Yorku: Podivná strategie Applu
12. listopadu 2012 • 10:10
Situace se opakuje při spuštění jakéhokoli nového produktu s nakouslým jablkem ve znaku. V den zahájení prodeje se před americkými obchody Applu od velmi časného rána tvoří fronty táhnoucí se kolem celého bloku, nových produktů jsou připraveny maximálně desítky kusů, takže jsou na různých rezervacích často vyprodány, než se otevře. To mezi řečí potvrzují i prodavači v applovských obchodem po celých Spojených státech.

Poté následuje tradiční kolotoč, který trvá několik týdnů a trochu připomíná situaci za minulého režimu v Československu, jen nedošly banány, ale iPady. Pokud jste neměli štěstí, prodavač v modrém obleku vám sdělí, že „se obává, že je produkt vyprodaný“.

Na otázku, kdy bude na skladě, odpovídá, že nemá tušení, ale že už možná zítra, a dodá, že si můžete produkt objednat on-line a až (někdy) bude, doručí vám ho domů. Překvapivě zdarma, pokud bude objednávka vyšší než sto dolarů. U Applu nic pod sto dolarů ani nenabízejí, možná lacinější pouzdro na iPhone. Prodavač nezapomene sdělit, že se zboží naskladňuje každý den. Jestliže přijdete další den, sdělí vám další muž či děvče v modrém, že zrovna dnes ráno vámi požadovaný produkt vyprodali a máte zkusit štěstí zase zítra.

A takhle se situace opakuje pár týdnů po „launchování“ nového výrobku, než se přejde na klasický kapitalismus, kde je všeho dostatek. Je otázkou, co tím Apple sleduje. Chce vás snad čekáním přinutit koupit si mezitím něco dalšího? Snaží se slabými dodávkami podpořit hlad po svých nových produktech? To Applu snad nedochází, že tyto praktiky mohou přimět relativně věrné zákazníky k odchodu ke konkurenci, která tyhle hry nehraje?

Zatím se zdá, že strategie Applu vychází, ale zkracující se fronty naznačují, že to tak nebude trvat věčně.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!