Olympiáda - Raškovka za všechny prachy | E15.cz

Náš člověk v Pchjongčchangu: Raškovka za všechny prachy

Viliam Buchert

Čeští sportovci, trenéři, funkcionáři, hosté i turisté mají na olympiádě v Jižní Koreji jednu velkou společnou lásku – Raškovku. Což je čepice za všechny prachy.

Nejenom proto, že připomíná legendárního skokana na lyžích Jiřího Rašku, našeho prvního zlatého medailistu ze zimních her ve francouzském Grenoblu. Je to také velký obchodní trhák. Pokud někde uvidíte v místech konání her Čecha, je velká pravděpodobnost, že ji bude mít na hlavě.

Elegantních Raškovek vyvedených v českých národních barvách, které vyrábí společnost Alpine Pro, se už prodalo více než 40 tisíc. Firma proto nechala ušít dalších 25 tisíc čepic. Milionový zisk by se už proto mohl pomalu začít porcovat, jenže jeho část jde na Českou olympijskou nadaci, která pomáhá se sportováním dětí ze sociálně slabých rodin a dětských domovů. Takže byznys může být někdy i laskavý. I když jen někdy.

Vše o zimních olympijských hrách čtěte zde >>>

Příběh Alpine Pro je příkladem českého podnikatelského porevolučního úspěchu, v některých ohledech je spíše ale takový americký. Firmu založili dva spolužáci z vysoké školy, Václav Hrbek a Václav Fedoš, začínali v garáži, dnes se už pohybují na trhu v desítkách zemí světa.

Unikátní zajímavostí je, že společnost vyrobila svoji první kolekci zimního oblečení se jménem Alpine Wear Professional v roce 1994 právě v Jižní Koreji, kde právě probíhá třiadvacátá zimní olympiáda. „Pachatel“ se tak doslova vrátil na místo činu. Kdyby ho někdo hledal, má na hlavě Raškovku.

Autor je spolupracovníkem redakce.

Náš člověk v Pchjongčchangu: 13 miliard rovná se 65 miliard?
Mají se estetické kliniky bát o práci? Vědci poprvé zkoumali účinky obličejové jógy
Pro koho je raw, paleo nebo bezlepková strava? Odborníci na výživu boří mýty
Aero je připravené jít do světa s modernizovaným letounem. Podívejte se, jak probíhaly testy
Komentář Petra Koubského: Český trhák Kingdom Come není pro bojovníky s plamenometem
Sportovci jsou na sítích podobně vlivní jako youtubeři, říká odborník na marketing

Autor: Viliam Buchert
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!