Alena Vitásková: Jak na změnu dodavatele | E15.cz

Alena Vitásková: Jak na změnu dodavatele

Alena Vitásková: Jak na změnu dodavatele
Alena Vitásková
• 
ZDROJ: ČTK
28. července 2016 • 15:29
Změna dodavatele elektřiny či plynu by měla být pro každého zákazníka vážnou otázkou k zamyšlení. Přemýšleli jste o změně dodavatele? Víte, jak nabídky srovnat, co vše je potřeba dodržet a na co si dát pozor?

Než změníte dodavatele, měli byste si odpovědět na dvě zásadní otázky: Ušetřím změnou? Nabízí mi dodavatel kromě slevy také kvalitní služby? Od roku 2006 změnou dodavatele prošlo velké množství zákazníků.

Důležité faktory pro přijetí nové nabídky jsou minimálně tři: cenová úspora (lze využít např. srovnávací kalkulátor Energetického regulačního úřadu [ERÚ]), reference (zde lze přihlédnout i k Seznamu obchodníků, kteří se přihlásili k Etickému kodexu na webu ERÚ) a především znění smluv, vč. obchodních podmínek.

Dávejte pozor na lhůty: Při změně dodavatele je v prvé řadě třeba ukončit svůj smluvní vztah se stávajícím dodavatelem v souladu s uzavřenou smlouvou. Zahájení dodávky ze strany nového dodavatele je možné až poté, co řádně uplyne sjednaná lhůta pro dodávky energií ze strany stávajícího dodavatele a dodrží se výpovědní lhůta. Při nedodržení podmínek hrozí sankce za porušení smlouvy. (Podrobnější postup naleznete rovněž na webu ERÚ.)

Zákazník má právo odstoupit od nové smlouvy uzavřené na dálku (např. telefonicky, či mimo obchodní prostory, tj. také podomní prodej) ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy. Ukončení smlouvy, uzavřené na dálku, podáním výpovědi je možné také až do 15 dnů po zahájení dodávky komodity.

V příštím tématu se zaměřím na podomní prodejce a jejich nekalé praktiky.

Autor: Alena Vitásková
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!