Jan Šindelář: Optimalizace po úřednicku | E15.cz

Jan Šindelář: Optimalizace po úřednicku

Jan Šindelář: Optimalizace po úřednicku
K metrobusům cestující svážejí běžné a minibusové linky. Nově jezdí také pět páteřních tramvajových linek s čtyřminutovým intervalem ve špičce, které doplňují čtyři páteřní svazky, kdy dvě linky jedou ve vytížených místech po stejné trase a na okrajích města se rozdělí. (Foto ČTK)
• 
ZDROJ: čtk
25. dubna 2013 • 09:37
Jan Šindelář
Žižkov, tramvajová zastávka ve směru do centra, devět hodin ráno. Přijíždí tramvaj číslo 9 naplněná k prasknutí. Nikdo nevystupuje, zato o nástup se řada pošetilců snaží. Desítka neúspěšných zůstává po odjezdu tramvaje stát zklamaně na refýži.

Dusno vládne i v tramvaji, která se proměnila v konzervu zasmrádlých sardinek. Tak vypadá běžný obrázek ranního cestování Prahou po takzvané velké zářijové revoluci v MHD z loňského roku. Jeden nemusí dlouze srovnávat jízdní řády „před a po“, aby mu bylo jasné, že to byla změna k horšímu. A za téhle situace ROPID a dopravní podnik dávkují cestující veřejnosti informace o další optimalizaci spojů, přeloženo řídnutí jízdních řádů.

Mikropříběh ze Žižkova má volné pokračování. Jeden z uchazečů o přepravu nechce riskovat další neúspěch, vrací se před svůj dům, nasedá do auta a jede raději vyztužit automobilové kolony. Večer se vrací zpět, zaparkuje a nacvičeným pohybem sebere nastřádaný nepořádek, obaly od jídel, kelímky od kávy a slupku od banánu. Jako vždy to hodlá vyhodit do koše na chodníku. A hle, tradiční koš zmizel, místo něj hromádka odpadků. Optimalizace tentokrát v podání Technické správy komunikací.

Rozladěný pracující jde domů a ze zpráv se dozví, že přes všechno jeho nepohodlí bohužel nedošlo k předpokládaným úsporám. Oblíbený výraz optimalizace dnes nabyl zcela opačného významu, než byl ten původní. Soudný člověk by jej snad ani neměl používat, zástupci veřejné správy by je však měli mít přímo zakázaný.

Doba plastová

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!