Marek Schwarzmann: Hráčská sezona

Marek Schwarzmann: Hráčská sezona
21. června 2013 • 11:09
Summer sales, tedy letní výprodeje. Magické sousloví, na které čekají všichni koupěchtiví zákazníci, genderově nekorektně řečeno zákaznice. Co však autora tohoto zápisníku zajímá více než sleva na parfém či tričko, jsou slevy v oblasti virtuální reality.

Konkrétně jde o slevy v herním průmyslu, které začnou nabízet platformy pro digitální distribuci počítačových her jako Steam, GOG, Origin či Impulsdriven. I ty už se v Česku pomalu ale jistě začínají etablovat. Pro nadšeného českého hráče počítačových her tak nastává příležitost pořídit vybrané blockbusterové, ale i nezávislé herní tituly v ceně, která lépe odpovídá jeho středoevropské koupěschopnosti. Ceny titulů jsou sníženy řádově o desítky procent, což může i některé zaryté „piráty“ přesvědčit, aby tvůrcům her svým nákupem nakonec vzdali hold za jejich úsilí.

Je to jedna z cest, jak v Česku snížit objem nelegálního kopírování a stahování. Jako první letos s výprodeji začal kyperský GOG nabízející tituly bez správy digitálních práv (DRM). Největší očekávání hráčské veřejnosti začátkem každé významné sezony však budí společnost Valve, která provozuje stále oblíbenější Steam. Ten se dostal i do podvědomí některých digitálně méně zběhlých jedinců v létě loňského roku, kdy se o jeho masivní výprodejové letní akci žertovalo, že „zachraňuje“ výkonnost americké ekonomiky. Nezbývá než dodat: Kreditky připravit!

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!