Zdeněk Pečený: A co hypotéka pro malého? | E15.cz

Zdeněk Pečený: A co hypotéka pro malého?

Zdeněk Pečený: A co hypotéka pro malého?
Česká národní banka
• 
ZDROJ: E15 Eduard Erben
3. července 2013 • 09:20
Zná to každý, banka vás vyláká na rutinní schůzku do pobočky například pro převzetí nové debetní karty. Jen co se posadíte, pokud to vůbec stihnete, spustí bankovní poradce útok spočívající v nabídce všech myslitelných bankovních produktů, které opravdu nechcete.

Není se čemu divit. Poradci, kteří se vyznačují tím, že často znalosti finančních produktů plynou od klientů k nim, dostávají za prodané produkty provize.

Možná by se jednou mohly tuzemské banky opět inspirovat v zahraničí. Například britské banky jako Barclay’s svým pracovníkům u přepážek neplatí za prodané produkty žádnou provizi a tvrdí, že tak mohou lépe vyjít vstříc skutečným potřebám klienta. Něco na tom bude, proč by pracovník banky agresivně prodával produkt, o který klient nemá zájem a nepotřebuje ho, když z toho nic nemá?

Možná bychom se takto zbavili situací, že když si novou kartu budete vyzvedávat s potomkem předškolního věku, nebude poradce nabízet produkty jen vám, ale také takzvané dětské produkty. Spořicím účtem počítaje a snad kreditkou či úvěrem konče.

Se začátkem letních prázdnin se zastávky pražské hromadné dopravy a stanice metra opět o něco více zaplnily. Dopravní podnik totiž v naději, že polovina metropole na celé dva měsíce „vypadne“, opět snížil frekvenci spojů.
Z čeho vychází jeho názor, že Praha je město žáků a studentů a ti jsou přes léto nutně pryč, není úplně jasné. Možná jde jen o přání dopravního podniku, kterému by o něco snížily náklady.
Obyvatelé Prahy mu ale toto přání ne a ne vyplnit.

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!