Glosa: Volkswagen mezi dvěma kameny

10. října 2016 • 08:44

Je to rok, co před bruselským palácem Berlaymont přibrzdilo černé Audi 8 s dieselovým pohonem. Vystoupil z něj Herbert Diess, čerstvý šéf koncernu Volkswagen. Tvářil se sebevědomě. „Udělali jsme chybu, škody napravíme,“ pravil a odebral se k eurokomisařce pro průmysl Elzbietě Bienkowské.

 Po roce je situace jiná. Diess je s Bruselem v kontaktu pořád, po boku Polky však stojí Češka Věra Jourová zodpovědná za spravedlnost a ochranu spotřebitele. A Volkswagen má problém. Obě ženy totiž požadují více, než je německému podniku milé. Nejen nápravu škod, ale i záruku, že VW opět získá důvěru zákazníků.

Jde o víc než o aktualizaci softwaru – jde o miliardové výrobní investice a podobně vysoké náklady na odškodění v Evropě. Komise už má v rukách plán oprav švindlujících aut. Jourová ho vítá, ale zdráhavě: „Je to začátek, nejsme na konci cesty.“ Její slova jsou varováním, že komise na náhradách újmy trvá. Pro VW to může snadno znamenat boj o holé přežití.

Budoucnost je elektrická, klasické motory tu ale budou minimálně 20 let, věří VW a Mercedes

Tatra se chlubí supersportem, limuzínou i největším českým vozidlem

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!