Jan Sedlák: Apple představil, co Samsung bude prodávat o Vánocích | E15.cz

Jan Sedlák: Apple představil, co Samsung bude prodávat o Vánocích

Jan Sedlák

Apple představil nový iPad. A to doslova. Žádný iPad 3, iPad HD, nebo iPad 2S. Prostě „The new iPad“. Diskutéři na sociálních sítích si to hned vyložili po svém. Někteří říkají, že Steve Jobs zapomněl Timu Cookovi říct, jak se nová verze tabletu má jmenovat. Někdo je zase přesvědčen o tom, že Apple takto zavařil všem asijským „předvýrobcům“ levného příslušenství, kteří už na několik týdnů hrnou do výroby obaly s nápisem iPad 3. Je to trochu jinak.

Novodobý Apple je postavený na maximální jednoduchosti a přehlednosti. Žádné desítky modelů počítačů, telefonů a tabletů. Tím pravým důvodem, proč Apple přešel na neurčité pojmenování iPadu, může být právě zjednodušení.

Představte si iPad za pár let. Jaké bude mít pojmenování? Bude mít dvoucifernou koncovku? Kdepak, Apple bude chtít razit stejnou ideu, jako u ostatních svých výrobků. Už několik let tu je například značka MacBook Pro, která každoročně získá nové vybavení a funkce, ale název zůstává stejný. Žádný „MacBook Pro Ultra Super Xtreme Fusion Power“, ale prostě MacBook Pro. Jednoduché a jasné.

Když je řeč o klasických počítačích, Apple už je možné brzy nebude vůbec potřebovat. Přes 70 procent jeho příjmů tvoří mobilní zařízení a Cook je skutečně přesvědčený, že nastává „post PC“ éra. Apple za poslední kvartál prodal více tabletů než jednotliví výrobci svých počítačů. Změnu chápání celého trhu lze sledovat také u Microsoftu, který na konec tohoto roku chystá systém Windows 8. Nenajdete v něm žádné tlačítko start a tradiční rozhraní známé už od dob Windows 95, ale rozhraní určené pro tablety a dotykové obrazovky.

Vše o novém iPadu:

Nový iPad: superjemný displej a nejrychlejší grafika

Jenže v oblasti dotykových placek je na koni Cupertino, ne Redmond ani nikdo jiný. Ostatní pouze Apple kopírují, jsou ale o několik generací pozadu. Víte, kolik designérů je potřeba na výrobu tabletu v Samsungu? Dva. Jeden kreslí a druhý otáčí iPadem. Nejenom, že všichni tito výrobci iPad okopírují hůře po hardwarové stránce, ale navíc nemohou nabídnout obsah, který je solí těchto zařízení.

To, že nemá smysl prodávat stylem „máme úžasný nový čip Tegra“, ale nabídnout obsah, pochopil snad jenom Amazon. Jeho tablet Kindle Fire si za pár měsíců získal zhruba 17procentní podíl na trhu. Nemá tlačítka a vzhled okopírovaný od iPadu, ale nabízí jednoduchý přístup k hudbě, knihám, časopisům, novinám nebo filmům.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!