Šašek provokuje: Často kladené otázky v České televizi | E15.cz

Šašek provokuje: Často kladené otázky v České televizi

Šašek provokuje: Často kladené otázky v České televizi
Šašek
• 
ZDROJ: e15

Šašek

Každý Čech by si měl alespoň jednou v životě zkusit projít očistcem při snaze odhlásit poplatky za (Českou) televizi. Jde totiž o moment, při němž si znovu uvědomíte, jak špatná ta instituce je.

Na oficiálně vznesený dotaz, jak se lze odhlásit od povinnosti platit poplatky, přichází nesrozumitelná odpověď popírající veškeré komunikační zákonitosti. Dozvíte se, podle kterého zákona jsou poplatky vybírány (vskutku to někoho zajímá?), kdo musí platit poplatek, kolik dní má člověk na to se přihlásit (jako odpověď na dotaz, jak se odhlásit opravdu platná odpověď); samozřejmě vše bizarním úřednickým jazykem, jemuž rozumí pouze další úředníci.

(Pro legraci: „Fyzická osoba, která je vlastníkem, resp. uživatelem přijímače, je povinna veškeré změny u evidence tv poplatku písemně oznámit do 15 dnů od vzniku dané skutečnosti dle výše uvedeného zákona u příslušné evidence.“). Na doplňující dotazy bohužel přichází další série úředničtiny. Je jedno, kolik vysokoškolských titulů vlastním, přesto jsem měl problém tomu porozumět, respektive z té změti nesourodých vět a nadbytečných informací si vyzobat ty určené mně.

Dalším krokem tedy byla obávaná sekce FAQ (Často kladené otázky). A teprve tady jsem si znovu uvědomil, že obcuji s Českou televizí, nikoli normální institucí 21. století. Jen namátkou vyberme (bez úprav): Nemám televizi, ale mám elektroměr. Jsem nucen podle zákona 348/2005 Sb. platit poplatek!? Můj 12letý syn je nevidomý, musím platit poplatek? Musí policie, armáda, BIS a vězeňská služba platit za televizi?

Aby se webmasteři kryli, rovnou uživatelům radí, že to má jen informativní charakter a „není možné je analyzovat z právního hlediska či jinak slovíčkařit“. S tímto se slovíčkařit vskutku příliš nedá. Petr Dvořák má v nové funkci jistě spoustu práce, jak moloch na Kavčích horách vytáhnout z bahna. Ale zlepšení komunikace se zákazníky (byť teď již minulými) by mělo patřit k prioritám.

…někdo ty nepříjemné věci říkat musí

Autor: Šašek
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!