Akcie, měny & názory Pavla Smolíka: Zlatý důl rozšířené reality | E15.cz

Akcie, měny & názory Pavla Smolíka: Zlatý důl rozšířené reality

16. června 2017 • 16:00

Vzpomínáte na mánii Pokemon Go, která pobláznila celý svět? Jednalo se o jeden z prvních nápadů, jak uchopit takzvanou rozšířenou realitu. Ta využívá reálného světa doplněného počítačem vytvořenými objekty.

S nápadem tehdy přišla společnost Nintendo, jejíž akcie v tu chvíli raketově vzrostly. Jenže se záhy ukázalo, že za skvělou myšlenkou nestojí žádný komerční plán. Neúspěšného pokusu si však dobře všimli větší giganty Microsoft, Google a Facebook. Minulý týden představil svůj návrh využití rozšířené reality i Apple, který se tak snaží naskočit do již rozjetého vlaku.

V čem tyto společnosti vidí tak velký potenciál? Rozšířená realita prakticky ruší hranice počítačového světa ztělesněné rámem monitoru. Tím se například obrovsky rozšiřuje prostor pro reklamní využití.

Nintendo hlásí prudký růst tržeb, pomohla nová konzole Switch

S rozšířenou realitou bude k dispozici pro inzerci celý svět a ne jen jedna webová stránka. Díky rozšířené realitě si bude možné vyzkoušet jakýkoli produkt a zboží, aniž by bylo třeba zajít do obchodu. On-line nakupování tak získá zcela nový rozměr.

To je samozřejmě už trochu horší zpráva pro společnosti provozující nákupní centra. Obrovský potenciál je v počítačových hrách, filmovém průmyslu, ale i v designerských profesích, lékařství, vzdělávání… Prakticky každý obor může těžit z rozšířené reality.

Ten, kdo správně uchopí tento nápad jako první, bude mít v budoucnu přístup ke zlatému dolu 21. století. Ví to Microsoft, Google, Facebook a nyní už i Apple, přestože od nápadu k realizaci zbývá ještě několik let.

Autor je analytikem České spořitelny

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!