Glosa Jana Stuchlíka: Ledy se hnuly | E15.cz

Glosa Jana Stuchlíka: Ledy se hnuly

Jan Stuchlík

Na trhu s energiemi pro domácnosti se začínají hýbat ledy. Po letech šílených balíčků a nejrůznějších smluv na dobu určitou, v nichž se průměrný spotřebitel nevyznal a ani se z nich nemohl snadno vyvázat, pomalu přibývá jednoduchých produktů.

Třeba jedna cena za plyn pro všechny typy spotřeby a smlouva na dobu neurčitou s jasně danou výpovědní lhůtou. U dodavatele jste, dokud vám to přijde výhodné. Přejít ke konkurenci můžete kdykoli bez hrozby nesmyslných sankcí. Zní to jako spotřebitelský sen.

Zatím jako poslední na jednoduchost vsadil u plynu ČEZ, který dominuje alternativním prodejcům této komodity. Letos se gigantu zastavil růst počtu odběrných míst a nový produkt by ho měl zase nastartovat. O tom, že jednoduchost funguje, svědčí třeba setrvalé zvyšování počtu zákazníků firmy MND.

Velký koncern si jde u Letiště Václava Havla pro objekt za miliardy

Ta na jednu cenu a dobu neurčitou vsadila už dávno. Teď je na domácnostech, aby se k jednoduchým produktům přiklonily. Vydělají na tom i obchodníci, protože ochota lidí přejít k levnější konkurenci bude výrazně větší než dnes.

Češi zase platí za něco, co nepoužívají
Vysoké ceny másla? Obchodníci mají na situaci značný podíl, tvrdí Jurečka

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!