David Eder: Cestovní kancelář pro milionáře loni vyrostla o polovinu | E15.cz

David Eder: Cestovní kancelář pro milionáře loni vyrostla o polovinu

David Eder: Cestovní kancelář pro milionáře loni vyrostla o polovinu
David Eder
• 
ZDROJ: archiv

Jan Šindelář

Průměrná hodnota jedné cestovní smlouvy dosahuje 300 tisíc korun, počty klientů se přitom počítají na pouhé stovky. Přesto se sázka na nejbohatší zákazníky zjevně vyplácí. Cestovní kancelář Exclusive Tours loni zvýšila tržby z vlastních služeb téměř o polovinu na 76 milionů, v letošním roce plánuje překročení stamilionové hranice. „Rosteme každý rok, krize se u naší cílové skupiny nijak neprojevila,“ konstatoval majitel cestovní kanceláře David Eder (29).

Ten počátkem února vstoupil do širšího povědomí tím, že desetinový podíl ve firmě prodal investorovi a zakladateli portálu Centrum.cz Ondřeji Tomkovi. Podle Edera je cílem cestovky maximalizace obratu, a nikoli zisku, který loni činil necelé dva miliony korun. Exclusive Tours nemá katalogy, dovolenou šije konkrétním klientům na míru. Letos chce vstoupit i do oblasti cest za obchodem.

E15: Proč jste prodal podíl ve své firmě?

Je to kvůli expanzi, kterou chystáme. Mimo jiné jsme nastoupili na slovenský trh, což si žádá nějakou investici. Investor Ondřej Tomek nám určitě zvedl solventnost, likviditu, což nám pomůže udržet růst a zachovat kvalitu. Všechny vydělané peníze se snažíme reinvestovat zpátky do společnosti, nabíráme nové lidi, které musíme vytrénovat. Což není levné.

E15: Je součástí prodeje i nějaká opce?

Je tam i opce rozdělená do dvou dalších částí. Nemohu zveřejnit všechny detaily, ale pořád si zachovám lehkou majoritu. Pravděpodobně také budeme přecházet na akciovou společnost, ale to zatím není aktuální.

E15: Za kolik jste prodal těch deset procent?

Prodal jsem podíl za pět milionů korun.

E15: Vaše cestovka má přes 600 klientů. Vy uvádíte že máte cíl 1200 klientů. Proč právě tato hranice?

Pokud by to tuto hodnotu překročilo, tak by se vše posunulo k retailovému modelu prodeje nebo, řekněme, k retailovému smýšlení. A to nechceme. To číslo vychází i z obratu, kterého bychom chtěli dosáhnout. Není to ale tak, že je to poslední slovo.

E15: Kdo jsou vaši klienti?

Z drtivé většiny podnikatelé, v menší míře dobře placení vrcholoví manažeři. V poslední době se začínají objevovat také sportovci. Několik jich s námi začalo aktivně cestovat a začali nás pak doporučovat. Není to tak, že bychom na tuto skupinu aktivně cílili.

Produkt pro náročné cestovatele

Jiří Jelínek: Češi mají srovnatelné nároky jako klienti na západě

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!