Jiří Šimáně: Uděláme v ČSA, co budeme moci | E15.cz

Jiří Šimáně: Uděláme v ČSA, co budeme moci

Jiří Šimáně: Uděláme v ČSA, co budeme moci
Jiří Šimáně, Travel Service
• 
ZDROJ: Anna Vacková, E15
2. dubna 2015 • 06:20
Spolumajitel letecké společnosti Travel Service Jiří Šimáně se tento týden zařadil i mezi vlastníky Českých aerolinií. Své plány naznačuje v rozhovoru pro deník E15.

Berete vstup do ČSA jako splnění svého dlouhodobého cíle či dokonce snu? Je to radost nebo spíše starost?

ČSA má záporný vlastní kapitál a kumulovanou ztrátu kolem 5,5 miliardy. Myslím, že radost vypadá jinak.

Skončí vaše angažmá v ČSA pouze u 34 procent, nebo budete usilovat o další podíly ať už od Korean nebo Českého Aeroholdingu?

O další podíl nebudeme v této fázi usilovat.

Korean Air Lines s námi odmítaly komunikovat do doby, než se staneme akcionáři, a managementu ČSA a Aeroholdingu zakázaly jakékoli poskytování údajů o společnosti

Kdy se Travel Service fakticky ujme vlády v ČSA? A uděláte nějaké změny v managementu?

Aerolinka ČSA má svůj management, my tam vstupujeme primárně jako akcionáři s přibližně třetinovým podílem. Pokud stávající management shledá, že mu můžeme svým know-how pomoci, předpokládám, že se na nás obrátí. Teprve nyní budeme mít příležitost se seznámit se skutečným stavem společnosti, do této doby to možné nebylo. Korean Air Lines s námi odmítaly komunikovat do doby, než se staneme akcionáři, a managementu ČSA a Aeroholdingu zakázaly jakékoli poskytování údajů o společnosti. My se tak pouze neoficiálně dozvěděli o tom, že od doby, kdy jsme smlouvu s KAL podepsali, klesl základní kapitál ČSA o zhruba půl miliardy korun a dostal se do záporných čísel. Současně víme, že předchozí akcionáři neposílili základní kapitál společnosti způsobem, který by tuto ztrátu alespoň snížil.

Jak se tedy dají ČSA zachránit, kudy vede cesta? Kdy očekáváte jejich návrat do zisku?

Zda se ČSA dají či nedají zachránit, záleží na spoustě faktorů. Myslím, že v září tohoto roku budeme chytřejší. My uděláme to, co budeme moci, ČSA je zavedená dobrá a stále respektovaná značka, pro všechny Čechy by byl její kolaps zklamáním.

Co přinese spolupráce s Korean Air společnosti Travel Service? Žije stále naděje, že se z Prahy stane korejský hub?

To je spíše otázka na KAL, z rozhovoru s nimi jsme nabyli dojmu, že to byla pro uskutečnění transakce z jejich strany věc, se kterou počítali.

Bude Travel Service nějak investovat do ČSA?

Je předčasné říci, zda ano, či ne. V prvé řadě bude vždy záležet na tom, zda to bude dávat smysl.

 

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Mohlo by vás zajímat