Josef Bára: Rozhlížíme se po hotelu v Gruzii | E15.cz

Josef Bára: Rozhlížíme se po hotelu v Gruzii

Josef Bára: Rozhlížíme se po hotelu v Gruzii
Josef Bára
• 
ZDROJ: Anna Vacková
27. března 2015 • 06:41
Šéf největší hotelové sítě EuroAgentur Josef Bára je pro letošní rok optimista. Vedle růstu zisku plánuje i expanzi na Východ.

E15: Čím si vysvětlujete loňské snížení zisku?

Počet klientů z Ruska byl markantně nižší. Rusové, kteří jsou vždy ochotni platit více, v uplynulých letech tlačili průměrnou cenu nahoru. V Praze je k mému údivu rychle nahradili klienti z jiných zemí. Velký problém ale mají Karlovy Vary, které byly téměř stoprocentně závislé na Rusech. Jiná klientela tam jezdí jen během filmového festivalu. Myslíme ale pozitivně, pro letošní rok jsme si optimisticky naplánovali o patnáct procent vyšší zisk než loni.

E15: Loni jste se rozrostli o čtyři hotely. Budete podobně pokračovat i letos?

Stále řešíme projekt v Arménii, který nyní trochu spí. Poohlížíme se po nějakém objektu i v sousední Gruzii, takže uvidíme.

EuroAgentur vrátila Sen do zisku

E15: Během halového mistrovství světa u vás bydleli atleti. Byla to čistě prestižní záležitost, nebo to bylo i komerčně zajímavé?

Samozřejmě oboje. Vydělali jsme a zároveň organizátoři kvitovali kvalitní servis. Mě u sportu překvapuje jedna věc: proč nepořádají podobná výběrová řízení všechna odvětví. Mohou tím ušetřit spoustu peněz, které lze potom využít třeba na mládež.

E15: Hodně se hovoří o zavedení on-line pokladen. Je to pro vás velká komplikace?

Žádná velká komplikace to není, pokladny máme a připojení na internet také. Nechápu ale, proč si ministerstvo vybralo jako první hotely a restaurace. Asi panuje falešné povědomí, že vydělávají nejvíce. To je velká nespravedlnost. Samozřejmě neznám detaily, ale pochybuji, že se něco změní třeba ve vesnických hospodách. Ty budou fungovat stále stejně.

E15: Tématem dne jsou i koncesionářské poplatky za veřejnoprávní média. Do jaké míry vás zatěžují?

Dohromady nás to stojí více než tři miliony korun ročně, které bychom mohli někam investovat. Dělali jsme si srovnání se Slovenskem, kde firmy platí podle počtu zaměstnanců. Kdybychom fungovali na Slovensku, tak nás poplatky stojí lehce přes sto tisíc korun. A to je zásadní rozdíl.

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!