Mário Drosc: Raiffeisenbank chce být jedničkou ve vyšších segmentech trhu

7.10.2010 13:08   |  

Raiffeisenbank se chce podle místopředsedy představenstva Mária Drosce dostat v Česku do deseti let na čelní pozice v poskytování služeb takzvané prémiové klientele. „Lidé už nechtějí slevy a sliby, vracejí se k základům bankovního byznysu,“ řekl deníku E15 Drosc.

* E15: Proč se dnes mluví o změně retailové strategie Raiffeisenbank. Co si od zaměření se na prémiového klienta slibujete?

Tuto strategii jsme spustili už v roce 2006, kdy jsme slučovali Raiffeisenbank a eBanku. A protože se nyní ukázalo, že tato strategie je správná, tak ji posilujeme.

* E15: Kdo je pro vás prémiový klient?

V širším měřítku je to pro nás takzvaná vyšší střední třída, ať už občanská nebo podnikatelská. Patří tam nejen střední podniky, ale i klienti privátního bankovnictví. Nejpočetnější jsou lidé, jejichž příjem je dvacet pět tisíc korun měsíčně. To je zhruba milion domácností v České republice. Nebo jsou to lidé, kteří mohou uložit zhruba půl milionu korun.

* E15: A rozšiřování vaší pobočkové sítě?

Podle našich propočtů nemá smysl budovat poradenská centra, jak pobočky nazýváme, ve městech, která mají méně než padesát tisíc obyvatel. Rozšiřování máme naplánováno na rok a půl a inasi vestice dosáhnou stovek milionů korun.

* E15: Kde by měla být Raiffeisenbank po ukončení konceptu nové retailové strategie?

Máme desetiletou vizi. Na konci této vize v roce 2020 se, lidově řečeno, vidíme na „bedně“. Ne ve všem, co děláme, ale třeba v prémiovém bankovnictví určitě ano.

* E15: Jak budete upravovat úvěrování v rámci prémiového bankovnictví a u podniků?

Jednak promítáme zkušenosti z roku 2008, kdy došlo k největším propadům ve schopnosti splácet, do našich úvěrových postupů pro střední podniky. A za druhé zjednodušujeme, či chcete-li restrukturalizujeme naše postupy pro poskytování úvěrů. Změna spočívá v tom, že místo historie dáváme větší důraz na výhled firmy.

Mário Drosc (41)

Místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele Raiffeisenbank, odpovědný za obchodní útvary banky. Pracuje v bance od září 2006, kdy se stal členem představenstva se zaměřením za retailové bankovnictví. Na tuto pozici přešel ze slovenské VÚB, kde působil v na stejné pozici. Předtím pracoval v Komerční bance či konzultační společnosti McKinsey.

Autor: Pavel Daniel

Komentáře

Čtěte také

Mnichov: Střelba nemá souvislost s uprchlíky ani IS, tvrdí policie

Mnichov: Střelba nemá souvislost s uprchlíky ani IS, tvrdí policie Video

Útok, při němž v pátek v Mnichově střelec zabil devět lidí a pak sám sebe, neměl politický motiv. Na tiskové konferenci to dnes řekl mnichovský policejní ředitel Hubertus Andrä,… více

Komerční prezentace

E15news

Zpravodajství do e-mailové schránky.

Mobilní web