The New York Times: Pseudověda v Tennessee | E15.cz

The New York Times: Pseudověda v Tennessee

The New York Times: Pseudověda v Tennessee
ilustrační foto
• 
ZDROJ: profimedia.cz
17. dubna 2012 • 08:02
Sedmaosmdesát let poté, co se stát Tennessee ztrapnil před celým národem, protože poslal do vězení učitele, který vyučoval podle evoluční teorie, lítá v tom tamní vláda zase.

Tentokrát přijala zákon, jenž chrání učitele, kteří vybízejí žáky, aby zpochybňovali vědecké poznatky ležící v základech evoluční teorie a teorie klimatické změny. Takové opatření je jasným otevřením dveří školních tříd pseudovědě a podlézáním okrajovým ultrakonzervativním postojům. Republikánský guvernér Bill Haslam lomí rukama a varuje, že dobrá legislativa má přinášet „jasno, nikoli zmatek“.

Ale zákon nechal projít. Podporovatelé zákona se snaží popírat to, co je očividné – že jde o snahu povýšit kreacionismus a inteligentní design na alternativy evoluční teorie a posílit konzervativní propagandu proti důkazům o klimatické změně. Učitel John Scopes v roce 1925 poskytl důkaz, jak je klíčové stát za zásadami vědy a pravdy. Je škoda, že si to tolik politiků dodnes neuvědomilo.

Autor: The New York Times
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!