ZOH 2018 - Digitální byznys mění sport | E15.cz

Náš člověk v Pchjongčchangu: Digitální byznys mění sport

Náš člověk v Pchjongčchangu: Digitální byznys mění sport
Chloe Kim
• 
ZDROJ: Profimedia.cz

Viliam Buchert

„Mohla by být nějaká zmrzlina.“ Tato na první pohled nevinná věta s největší pravděpodobností vydělá Američance Chloe Kimové hodně peněz. Proč?

Kimová vyhrála v úterý na olympiádě v Pchjongčchangu závod snowboardistek na U-rampě. Je jí pouhých 17 let. Narodila se korejským rodičům v Kalifornii a je proto hvězdou na obou stranách Tichého oceánu.

A Chloe to umí skvěle i s Twitterem a Instagramem. Podobně jako umělecké celebrity se tím také sportovci mohou dobře živit. „Nejvýkonnějšší“ světové celebrity berou za jedinou fotku s nějakým výrobkem na sociálních sítích v přepočtu statisíce i miliony korun. Bude Chloe Kimová patřit mezi ně? Už se spekuluje, která značka zmrzliny si ji „koupí“ na reklamu.

Náš člověk v Pchjongčchangu: Raškovka za všechny prachy

Kimová napsala svůj příspěvek o zmrzlině v pondělí dopoledne v 9 hodin a 11 minut. Od desíti pak byla kvalifikace její disciplíny, kterou vyhrála. Dokáže se tedy bez problémů soustředit na sport i digitální požitky najednou.

Naproti tomu pět jihokorejských hráček curlingu odevzdalo své mobily trenérům, protože prý by se tím rozptylovaly.

Vše o probíhající olympiádě najdete zde >>>

Za pomoci digitálu se dnes mohou sportovci skvěle živit, protože je na ně upřena obrovská pozornost. Americká snowboardistka Jamie Andersonová, která vyhrála disciplínu slopestyle před čtyřmi lety v Soči i v pondělí v Koreji, vydělává za rok 4 miliony dolarů. Jejími sponzory jsou Visa, United Airlines, GoPro, Audi a Polo Ralph Lauren.

To už za pár fotek na Instagramu stojí.

Autor je spolupracovníkem redakce

Sportovci jsou na sítích podobně vlivní jako youtubeři, říká odborník na marketing

Autor: Viliam Buchert
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!